علت اصلی حادثه شهران
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

عیسی فرهادی فرماندار تهران با اشاره به تازه‌ترین بررسی‌های کارشناسان در خصوص علل وقوع حادثه انفجاز گاز روز جمعه در منطقه شهران گفت: براساس ارزیابی ها، رانش و نشست زمین منجر به شکستگی لوله گاز زیرزمین شده و در نهایت جرقه برق انفجار را در پی داشته است.


همچنین قالیباف شهردار تهران گفت: ایجاد کانال مشترک تاسیسات شهری موضوعی است که باید مد نظر قرار داد. امروزه می‌بینیم هر دستگاهی حفاری می‌کند و همه تاسیسات کنترل هم قرار می‌گیرند که این خود یک عامل تهدید زا است. در حالی که اگر مدیریت یکپارچه وجود داشت با ایجاد کانال مشترک تاسیسات چنین وضعیتی به وجود نمی‌آمد.
قالیباف ادامه داد: ممکن است برخی بگویند که چرا شهرداری این کار را نکرده است و در پاسخ باید گفت وقتی از برنامه سوم تا برنامه پنجم موضوع مدیریت یکپارچه مطرح می‌شود، قانون می‌شود و حتی ابلاغ هم می‌شود اما اجرا نمی‌گردد دست شهرداری بسته می‌ماند.
شهردار تهران گفت: ما در شهرداری رصد خانه‌ای ایجاد کردیم و در آن تمام اقدامات عمرانی که در 7 ، 8 سال گذشته در شهر تهران انجام شده را به صورت نقشه‌های دقیق ذخیره کردیم که بالغ بر 100 نوع اطلاعات در لایه‌های زیرین شهر می‌شود، در حقیقت یک شبکه اطلاعاتی در تاسیسات زیر سطحی به وجود آوردیم.
وی ادامه داد: شهرداری تهران این ضرورت را درک کرده چرا که تهران 400 نقطه مشابه شهران دارد که احتمال بروز حادثه در آن می رود بنابراین باید اطلاعات زیر سطحی قابل دست یابی باشد.





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: